1. Reklamacje
- Kupującemu przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji:
- pod numerem Infolinii: 32-630 60-66
- na adres e-mail: info@cpapnfz.pl
- na piśmie na adres korespondencyjny: MEDTECH INNOVATIONS. Katowice 40-568, ul. Ligocka 103.
- Rozpatrzenie zapytań, uwag i reklamacji następuje w najszybszym możliwym terminie w formie elektronicznej, pisemnej lub telefonicznej, odpowiednio do formy złożenia reklamacji, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Towary oferowane w Sklepie mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta.
- MEDTECH INNOVATIONS ma prawny obowiązek dostarczenia Towarów bez wad. Nie dotyczy to wad, które zostały wskazane w opisie Towaru Outletowego i które były podstawą obniżenia jego Ceny.
- MEDTECH INNOVATIONS nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, jeżeli Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową Sprzedaży oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Jeżeli otrzymany przez Kupującego Towar jest wadliwy, Kupujący może skorzystać według swojego wyboru z uprawnień przysługujących w ramach gwarancji we wskazanych serwisach lub - niezależnie - z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady lub w przypadku Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta – z uprawnień za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży. Nie dotyczy to wad, które zostały wskazane w opisie Towaru Outletowego i które były podstawą obniżenia jego Ceny.
- W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji, prosimy o podanie w treści zgłoszenia reklamacyjnego krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację oraz danych kontaktowych Kupującego. Kupujący może również skorzystać z oferowanego przez MEDTECH INNOVATIONS druku reklamacyjnego znajdującego się w Sklepie w zakładce Zwroty i reklamacje towaru.
- MEDTECH INNOVATIONS jest odpowiedzialna względem Kupującego, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) albo w przypadku sprzedaży na rzecz Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta – jeżeli sprzedany Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży. Nie dotyczy to wad, które zostały wskazane w opisie Towaru Outletowego i które były podstawą obniżenia jego Ceny.
- Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Kupujący niebędący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że MEDTECH INNOVATIONS niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona Cena powinna pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towarów bez wady. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Towaru jest nieistotna;
żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. MEDTECH INNOVATIONS jest zobowiązana wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. - Jeżeli Kupującym jest Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta i Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, może on:
- żądać naprawy lub wymiany Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży.
MEDTECH INNOVATIONS może przy tym dokonać wymiany, gdy Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta żąda naprawy, lub MEDTECH INNOVATIONS może dokonać naprawy, gdy Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta/Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla MEDTECH INNOVATIONS. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla MEDTECH INNOVATIONS, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży. Przy ocenie nadmierności kosztów dla MEDTECH INNOVATIONS uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
MEDTECH INNOVATIONS dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi MEDTECH INNOVATIONS.
- złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
1) MEDTECH INNOVATIONS odmówiła doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży, jeżeli naprawa i wymiana Towaru są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy;
2) MEDTECH INNOVATIONS nie doprowadziła Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży poprzez naprawę lub wymianę Towaru;
3) brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że MEDTECH INNOVATIONS próbowała doprowadzić Towar do zgodności z Umową Sprzedaży;
4) brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w lit. a powyżej;
5) z oświadczenia MEDTECH INNOVATIONS lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
- Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest nieistotny. Z kolei, jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
- Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta udostępnia MEDTECH INNOVATIONS Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta Towar na swój koszt. Natomiast w razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma obowiązek niezwłocznie zwrócić Towar MEDTECH INNOVATIONS na jego koszt na adres wskazany w ust. 1 powyżej.
- Kupujący niebędący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany na koszt MEDTECH INNOVATIONS dostarczyć wadliwy Towar na adres wskazany w ust. 1 powyżej.
- Jeżeli Kupujący będący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta zażąda wymiany Towaru lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu Ceny, określając kwotę, o którą Cena ma być obniżona, a Kupujący nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- MEDTECH INNOVATIONS odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Kupującemu niebędącemu Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta. Roszczenie Kupującego niebędącego Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady.
- MEDTECH INNOVATIONS ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży zawartą z Konsumentem/ Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez MEDTECH INNOVATIONS, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- W zakresie reklamacji Kupujący będący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
- Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:
- dane pozwalające na identyfikację Kupującego: imię i nazwisko, numer zamówienia/umowy, adres e-mail, adres pocztowy (dla reklamacji składanych listownie);
- określenie przedmiotu reklamacji,
- określenie ewentualnych żądań Kupującego,
- wskazanie daty zaistnienia zdarzenia,
- numer rachunku bankowego - w przypadku żądania zwrotu płatności.
2. Odstąpienie od Umowy
- Kupujący, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, dokonujący zakupu Urządzenia może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podania przyczyny składając oświadczenie MEDTECH INNOVATIONS wskazanym w pkt. 9.1 kanałem komunikacji wskazując co najmniej: imię, nazwisko, nr umowy/zamówienia, datę zamówienia, adres zamieszkana bądź korzystając ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy dostępnego pod adresem strony internetowej https://cpapnfz.pl
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w przypadkach wskazanych w art. 38 ust 1 pkt 5 Ustawy tj. w stosunku do towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Kupujący przekazał oświadczenie o wykonaniu przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Termin do odstąpienia od umowy liczony jest od dnia otrzymania przez Kupującego Urządzenia.
- W przypadku skorzystania przez Kupującego z prawa odstąpienia od Umowy Kupującemu niezwłocznie zostanie przesłane potwierdzenie odstąpienia od Umowy na adres e-mail Kupującego oraz zwrócona zostanie dokonana przez niego Płatność, obejmująca również koszt dostarczenia towaru, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania przez MEDTECH INNOVATIONS oświadczenia o odstąpieniu od umowy pochodzącego od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, przy czym jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Każdorazowo MEDTECH INNOVATIONS zastrzega sobie prawo do wstrzymania się ze zwrotem Towaru do momentu otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej Dokonuje się zwrotu Płatności na rzecz Kupującego przy użyciu tego samego sposobu płatności, jaki został użyty w pierwotnej transakcji.
- Kupujący nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem Płatności na jego rzecz.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić Urządzenie lub przekazać je osobie upoważnionej przez MEDTECH INNOVATIONS do odbioru, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Urządzenia przed jego upływem.
- Kupujący ponosi koszty odesłania Urządzenia.